Najzdravšie Powerfood koláče ku káve

14,99 

  • AutorVlado Zlatoš
  • Formát: PDF, ePub a Mobi
  • Rozsah: 200 strán
  • Jazyk: slovenský
  • Rok: 2013
  • E-kniha
Zrušiť výber
Katalógové číslo (SKU): 978-80-89646-82-1 Kategórie: Značiek: , , , , , , , , Product ID: 435

Popis

Koláče ku káve neodmysliteľne patria, hoci žiť bez koláčov a dezertov sa určite dá. Ale čo ak existujú naozaj skvelé možnosti, ako si vychutnať zdravý a užitočný dezert ku kvalitnej káve? O tom vás presvedčí táto ekniha.

Už to nepotrvá dlho a mnohé kaviarne či cukrárne pochopia, že ich zákazníci by si radi pochutnali aj na zdravých koláčoch, ktoré im prestanú spôsobovať závažné metabolické poškodenia. Presne tak sa k nášmu telu správa drvivá väčšina koláčov, zákuskov a iných chuťoviek, ktoré sa servírujú ku káve. A to, že káva nebýva vždy tej najlepšej kvality, je ďalšia problémová oblasť. Lenže doba pokročila a chuťovky nemusia mať na naše zdravie len fatálne následky. Už nie je potrebné vymieňať krátkodobý pôžitok na jazyku za dlhodobé zdravotné i estetické komplikácie. V spolupráci s Dušanom Plichtom (http://www.dusanplichta.com) sme vytvorili sériu 15-tich skvelých dezertov a koláčov, ktoré si môžete pripraviť aj sami a vychutnať si ich spoločne s kvalitnou kávou. A že aj na káve sa dá toho mnoho pokaziť, o tom niet pochýb. Preto vás nasledovná publikácia bude vzdelávať o tom, ako si vytvoriť zdravo zostavené koláče a pripraviť tú najzdravšiu kávu široko ďaleko.

Pre koho je publikácia určená

Ak čítate tieto riadky je nám všetkým jasné, že k sladkým jedlám máte veľmi blízky vzťah. Takže publikácia je rozhodne pre vás. Aké je však realita v oblasti dezertov či koláčov, o tom si hovoriť nemusíme. Lenže tu je jedna zaujímavosť. Zdá sa že mnohé naše stravovacie preferencie sa nedajú ovládať len pevnou vôľou. Existujú totiž situácie, kedy nie vždy vieme svoje správanie ovládať vôľovými vlastnosťami a na zlepšenie nálady používame rôzne “zbrane“, akými môžu byť aj koláče, dezerty, zákusky a iné sladkosti. Prečo sme ale ochotní vymeniť krátkodobý pôžitok za dlhodobé problémy keď vieme, že tieto sladké jedlá v našom tele spôsobujú metabolické peklo?

Odpoveď vás možno zarazí, ale intuitívne ju určite chápete. Sladké potraviny stimulujú náš mozog a na krátku chvíľu nám spôsobujú zlepšenie nálady, pocit uvoľnenia, pocit radosti, pocit domova, šťastia i pohody. Tieto potraviny nie sú samé o sebe návykové, zato potreba zlepšovať si svoju náladu je extrémne návyková u každého z nás. Lenže odteraz už nemusíte siahať po sladkostiach, ktoré majú fatálne následky na naše zdravie i estetiku tela. Odteraz môžete začať využívať moderné recepty, ktoré rešpektujú dve základné pravidla:

  1. biologickú hodnotu jedla (jeho výživnú hodnotu pre organizmus a bunky),
  2. a fyziologický vplyv (odpoveď s akou organizmus reaguje na skonzumované potraviny).

Preto sa nám naskytá otázka: prečo by sme na zlepšovanie svojej nálady nemohli použiť také koláče, dezerty, zákusky či sladké jedlá, ktoré nám prinesú príjemný pôžitok, vytúženú náladu ale bez tých všetkých negatívnych metabolických dôsledkov? A to je predmetom našej elektronickej publikácie. Chcete vedieť aký obsah sme v nej pre vás pripravili?

Aký obsah poskytuje publikácia v jednotlivých kapitolách

Elektronická publikácia Najzdravšie Powerfood koláče ku káve obsahuje tri kapitoly. Prvú kapitolu venujeme tajomstvám zdravej kávy. Káva je pre mnohých ľudí symbolom oddychu, relaxu a pohody, ktorú si radi doprajú počas pracovnej prestávky alebo počas príjemného rozhovoru s rodinou či priateľmi. Preto sme v tejto kapitole venovali mnoho pozornosti faktom, ktoré vás oboznamujú s tým, že nie je káva ako káva. Z tejto prvej kapitoly sa dozviete odpovede na nasledovné otázky:

  • prečo sa začalo hovoriť, že káva prekysľuje a oslabuje organizmus,
  • ako je to s bezkofeínovou kávou,
  • koľko kávy je zdravé vypiť za deň,
  • aké poznáme kritéria zdravej (poctivej) kávy,
  • čo na problematiku kávy hovorí skúsený “kávológ”,
  • či je pravda že káva nás dehydruje
  • či pitie kávy prispieva k zníženiu obsahu vápnika v našom tele,
  • či je pravda, že káva škodí tehotným ženám,
  • či je pravda, že pridaním mlieka do kávy sa znižuje účinok antioxidantov,
  • aké najužitočnejšie látky v sebe káva obsahuje,
  • ako môže káva zlepšiť funkcie mozgu
  • a či je možné dostať kvalitnú kávu v bežných prevádzkach.

V druhej kapitole sme pre vás rozobrali najdôležitejšie princípy zdravého pečenia a prípravy funkčných receptov. Z tejto druhej kapitoly sa dozviete odpovede na nasledovné otázky:

  • ako by mala vyzerať koncentrácia základných živín na tanieri (v recepte),
  • ktoré dve základné pravidlá pri príprave zdravých receptov je nutné mať na vždy pamäti,
  • prečo je potrebné kontrolovať príjem sacharidov,
  • čo sa v tele deje, keď konzumujete sacharidy vo zvýšenej koncentrácii i objeme,
  • ako v receptoch šikovne nahradiť múku, margaríny a nezdravý cukor,
  • ako používať múku, aby to bol rozumný kompromis,
  • ako piecť bez tradičnej múky a cukru,
  • aké alternatívne náhrady múky poznáme a vieme využiť,
  • aké poznáme najlepšie náhrady tradičných nezdravých olejov a margarínov
  • a aké lepšie možnosti máme pri sladení receptov.

Tretia kapitola je venovaná receptom. A keďže príprava kvalitných koláčov i kávy je veľmi náročná úloha, tak sme si na spoluprácu privolali skúseného Dušana Plichtu (http://www.dusanplichta.com), ktorý je prvým lektor varenia na Slovensku, ktorého sme školili našim vlastným know-how.

Samotné recepty sme rozdelili na tri skupiny podľa ich náročnosti prípravy. Recepty obsahujú tradičný zoznam ingrediencií, fotografiu dezertu, postup ako recept zhotoviť a náš komentár, ktorý recept dolaďuje podľa jeho zloženia. No a aké konkrétne recepty sme pre vás v publikácii pripravili?

Ďalšie informácie

Writer

Vladimír Zlatoš

Variant

Recenzie

Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.

Pridajte prvú recenziu pre “Najzdravšie Powerfood koláče ku káve”

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.