Hoci takmer 20% zákazníkov, ktorí si u nás doteraz objednali tlačenú knihu, volilo spôsob platby na dobierku, od 1. 1. 2017 sme sa rozhodli túto možnosť zrušiť. Ku každej jednej objednávke pristupujeme absolútne zodpovedne a v čo najkratšom možnom termíne sa ju snažíme vybaviť (obyčajne je to otázka pár minút od prijatia objednávky). Chodíme preto niekoľkokrát denne na poštu. Ponúkame zákazníkom aj možnosť získať knihu s podpisom či dokonca venovaním priamo od autora.

Žiaľ, neraz sa stalo, že aj zásielku s knihou, v ktorej bolo venovanie autora konkrétnemu čitateľovi, si zákazník neprebral a nám tak ostala nepredajná kniha a okrem toho ďalšia priama strata na úrovni 5 eur, ktorá zahŕňa náklady na poštovné a balné, dodatočné poštovné za neprevzatú dobierku, vyradenie tovaru zo skladu a fakturácia.
Okrem tejto priamej straty nás zasielanie na dobierku stojí aj množstvo času navyše:
– dlhší čas strávený na pošte,
– priebežné sledovanie neprebratých zásielok,
– pripomínanie zákazníkom, že majú zásielku na pošte (najprv 2x emailom, potom telefonicky),
– vyzdvihnutie neprevzatej dobierky,
– vrátenie knihy do skladu a stornovanie už vystavených dokladov.

Aj keď drvivá väčšina zákazníkov je korektných a knihu/y si prevezmú, každý jeden neférový zákazník dokáže spôsobiť stratu, ktorá prevýši výšku profitu z niekoľkých úspešných objednávok.

Rozmýšľali sme, či zdvihnúť cenu za dobierku na takú úroveň, aby v nej už bola zakalkulovaná aj strata spôsobená neprijatím zásielok, ale zdá sa nám to nekorektné voči tým zákazníkom, ktorí si objednané knihy riadne prevezmú. Chceme každému zákazníkovi ponúknuť kvalitné knihy za čo najlepšie ceny a nechceme, aby doplácal na tých nepoctivých. Niektoré e-shopy zareagovali na nepreberanie dobierok aj formou zavedenia akýchsi čiernych listín s menami, niekedy aj adresami previnilcov. Takýto krok však môže vyvolať zbytočné vášne na oboch stranách a my o to nestojíme. Čas, ktorý by sme museli investovať na vyšetrovanie dôvodu neprijatia dobierky, chceme radšej venovať zmysluplne – sústrediť sa na kvalitu kníh a služieb pre vás.

Ako zaplatiť za objednávku, ak nemáte účet v banke?

Ak nevlastníte platobnú kartu, nepoužívate internet banking, alebo nechcete poprosiť o vykonanie platby niekoho známeho, stále sa dá za objednávku zaplatiť v hotovosti. Pri objednávke si zvoľte možnosť poslať peniaze na účet – na obrazovke a v e-maily sa vám objaví informácia, na aké číslo účtu a s akým variabilným symbolom treba uskutočniť platbu. Peniaze potom môžete v hotovosti poukázať na náš účet na ktorejkoľvek pošte. Je to lacnejšia možnosť ako dobierka a pre nás istota, že objednávku myslíte vážne. 🙂

Ak však máte objektívny dôvod, aby sme vám predsa poslali zásielku na dobierku, napíšte nám a dohodneme sa na ďalšom postupe.

Ďakujeme za pochopenie a dôveru.

Vydavateľstvo Elist

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Povinné položky sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.